Brev:
Grød og vælling - 3 mdr.
21. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Grød og vælling  - 3 mdr.
Hej.
Min datter bliver 4 måneder i næste uge. Hun får bryst flere gange i løbet af dagen og stadigvæk 2-3 gange om natten. Hun vejer lidt over 7 kilo. Er hun parat til at få vælling/grød når hun fylder 4 måneder? Jeg ved ikke rigtigt hvilket tegn jeg skal kigge efter for at finde ud af om hun er parat til vælling/grød.
Egoistisk set, vil jeg gerne at hun får noget føde med mere fylde i, så jeg kan få lov til at sove mere om natten. Men jeg vil ikke gøre noget, som kan gøre hende ondt og derfor vil jeg høre dig før jeg begynder på noget.
Nogen siger man skal begynde på grød andre vælling. Hvad er rigtigt? Hvis jeg begynder at give hende vælling/grød når hun er 4 måneder, hvor meget skal jeg så give hende og hvornår skal portionerne blive større? Hvis hun begynder at få vælling/grød, hvor meget bryst skal hun så have?
Nogen siger at babyen skal sidde på ens arm mens man giver det vælling/grød. Er det rigtigt? Hvis ja, hvor langt tid skal der gå før babyen må sidde i en skråstol?
Jeg håber du kan hjælpe mig, for jeg føler mig ret fortabt på dette område.
Hilsen Signe